החברה הזו יוצרת אתרים ברגע

כאשר הצלם בנג'מין אדוארדס רוצה לעדכן את אתר האינטרנט שלו, כל שעליו לעשות הוא להעלות תמונה חדשה לטלפון שלו; לגרור אותה למארח האינטרנט שלו, The Grid; ו… וואלה, התוכנית טוענת אותו לדף הבית שלו ומסדרת מחדש את כל האתר כדי שיעבוד טוב עם התמונה החדשה. עבור עבודתו מטעם ארגוני צדקה כמו World Relief, שמטיס אותו מסביב לעולם, הטכנולוגיה היא אלוהים.

 

"מכיוון שאני לא נמצא כל כך הרבה זמן בתחום, אין לי המון זמן לעבוד באתר שלי", אומר אדוארדס, שבסיסו במדינת אורגון שבארה"ב. "אני יכול להיות בבוליביה, לצלם תמונה ו-, אם יש לי שירות סלולרי, זה יכול להיות באתר שלי תוך רגע אחד."

 

למרות שבניית נוכחות באינטרנט ושמירה עליה הפכה לקלה מתמיד, זה יכול להיות תהליך מייגע ויקר. כאן נכנס The Grid. הסטארטאפ מסן פרנסיסקו, כיום בגרסת בטא, מספק כתובת URL, שירותי אירוח ואפליקציה פשוטה – לא מערכת ניהול תוכן מורכבת – שעליה ניתן לבנות אתר. כל מה שהמשתמשים עושים זה להעביר טקסט, וידאו ותמונות לתוכנית של הרשת. לאחר טעינת התוכן, הבינה המלאכותית מסדרת אותו למערך מלוטש המבוסס על שיטות עבודה מומלצות לארכיטקטורת ממשקי משתמש וקידום אתרים בחיפה. למשל, הוא יודע אם הוא בונה דף מסחר אלקטרוני ויוצר תיבות מתחת לתמונות להעתקה תיאורית. המחירים הופכים אוטומטית לכפתורי לחיצה המובילים לדף הקופה. נתון מרשים יותר, הוא ה-AI של The Grid שמציע הצעות נושאיות לשיפור הנראות הכוללת של האתר ויעילותו, ניתוח צבעים, צילומים וטקסט כך שהאתר יבין את הנושא.

 

המייסד והמנכ"ל דן טוצ'יני אומר כי מטרתו היא לאפשר לבעלי עסקים להיאבק בשליטה מול מעצבי אתרים ושירותי אתרי אינטרנט שמונעים תבניות. "אתה לא שולח רעיונות למעצב מחכה שהוא יגיב וממתין שבועות לאישור האחרון", אומר טוצ'יני. "כל ההשהיה הזו נעלמה."

 

יותר מ 60,000 "חברים מייסדים" שילמו 96 דולר במהלך הקיץ כדי לבחון את The Grid ולסייע ל-AI לצמוח יותר. החברה כיוונה להשקה בסוף השנה. משתמשים חדשים, שישלמו 300 דולר לשנה עבור השירות, יקצרו את היתרונות שנלמדו בבטא. כיום, למשל, התוכנה יודעת שכאשר תמונה נשלטת על ידי שמיים כחולים, טקסט יכול להיכנס לאותו מרחב שלילי; בינתיים, אם הוא מזהה פרצוף, העותק לא יכול לדרוס אותו.

 

אנדי צ'ו, שמכר בשנה שעברה את חברת ניתוח התוכנה ואיכות האבטחה Coverity תמורת 375 מיליון דולר, אומר שהוא פנה ל-The Grid "מכיוון שרציתי ליצור לעצמי אתר אינטרנט, ואין לי שום עניין להיות מעצב אתרים." ככל שצ'ו חקר את The Grid, הוא רצה להשקיע, ובסופו של דבר נטל חלק בסבב סדרה B של החברה תמורת סכום שלא פורסם. סבב הגיוס בסדרה A בסך 3.1 מיליון דולר, שנסגר בנובמבר 2014, כלל את מייסד שותף של יאהו, ג'רי יאנג; גרג בדרוס, לשעבר סגן נשיא להנדסה ומוצרים בפייסבוק; וג'ון פלזנטס, לשעבר נשיא דיסני אינטראקטיב. טוצ'יני אומר כי מאז דחה הצעה מפייסבוק לרכוש את The Grid בסכום שלא צוין.

 

צ'ו נמשך לפשטות של המודל העסקי. "יש כל כך הרבה חברות סטארטאפ באינטרנט שמנסות להבין כיצד לייצר רווחים לאחר מעשה", הוא אומר. "The Grid מייצרת רווח מההתחלה. אתה משתמש במוצר, אתה משלם עבורו."

דילוג לתוכן