קצת תרבות

סקרים, הופעות ומה שביניהם: כך ניתן להשתמש בסקרים בעולם התרבות והפנאי

סקרים הם אחד הכלים הסטטיסטיים היותר חשובים שיש. ניתן להיעזר בהם באינספור תחומים במטרה לזהות את דפוסי החשיבה וההעדפות של הציבור, ובכך להתאים להם מוצרים או שירותים. במאמר הבא נסביר לכם על השימוש בסקרים על ידי גורמים שונים בתחום הבידור והפנאי, שימוש שהוא משמעותי הרבה יותר ממה שאתם אולי חושבים.

מגלים את ההעדפות של קהל היעד

ההחלטה לקיים מופע, אירוע, הצגה ואירועי תרבות נוספים אינה פשוטה. מדובר בעבודה מאומצת ובעלויות כלכליות גבוהות, שעלולות שלא להחזיר את עצמן (ובטח שלא לגרום לרווח נאה) אם האטרקציה מראש אינה אטרקטיבית מבחינת ההעדפות והרצונות של קהל היעד.

במצב הדברים הזה, ברור מדוע סקרים יכולים להיות כלי מרכזי עבור חברות הפקות מופעים, אומנים וגורמים אחרים בשדה המשחק. באמצעות סקרים המופנים לאוכלוסייה מוגדרת – למשל בני גיל מסוים, תושבים של עיר ספציפית וכן הלאה – ניתן לגלות בדיוק מה הם היו רוצים לראות ובכך להתאים אליהם את המופעים ואת האטרקציות. במאמר מוסגר נציין שבשנים האחרונות, ניתן לראות למשל יותר ויותר רשויות מקומיות שעורכות סקר בין התושבים במטרה לראות אילו אמנים הם היו מעוניינים שיופיעו אצלן ביום העצמאות או בחודשי הקיץ.

דוגמה נוספת היא הפקה של מופע, שיכולה באמצעות סקר ללמוד בדיוק כמה הקהל היה מוכן לשלם עבור האטרקציה. אם המחירים ייקבעו בהתאם לתוצאות הסקר, סבירות גבוהה שהקהל אכן ירכוש כרטיסים בכמות משביעת רצון.

בוחנים את שביעות רצון הקהל

במקרה של מופע טוב, הקהל בהחלט עשוי להצביע ברגליים. אלא שאיסוף החוויות של הקהל אינו דבר פשוט, אלא אם נעזרים בכלים מחקריים דוגמת סקרים. סקר קצר המועבר לקהל בתום המופע באמצעות הודעת SMS, הודעת דואר אלקטרוני וכן הלאה יכול ללמד את הגורמים שמאחורי המופע מה בדיוק עבד בו, ומה ניתן לשפר: לדוגמה, אופן הארגון של חלל תערוכה, משך מופע כלשהו או התאמה של התכנים לקהל היעד. זה חשוב במיוחד בשלבים הראשונים (כמו מופעי פתיחה, בהם יש עדיין מקום לגמישות ולשינויים), אולם יכול להיות רלוונטי גם מאוחר יותר.

 

כמובן שסקרים אינם הכלי היחידי שמאפשר ללמוד על הסוגיות החשובות האלה. באתר קצת תרבות, למשל, אפשר לראות את חוות הדעת של הגולשים לגבי אינספור הצגות או מופעים המוצגים באתר. אם אתם מעוניינים לחפש המלצות על הצגות ילדים או כל סוג אחר של הצגה, שימוש בסקר בהחלט יכול לעזור. הרשתות החברתיות מציעות אף הן מידע שיכול לסייע רבות לגורמים שמאחורי הפקת המופע בביצוע שינויים והתאמות במידת הצורך.

הדור הבא של הסקרים

סיבה מצוינת להשתמש בסקרים, בתחום הבידור והפנאי וברמה הכללית, היא שכיום זה נגיש הרבה יותר מאי פעם. אם בעבר היה צורך בגיוס סוקרי שטח או בעבודה מאומצת דרך הטלפון, כיום ניתן לבצע את כל התהליך באופן מקוון ופשוט. כל שיש לעשות בחלק גדול מהמקרים הוא להפנות את קהל היעד הרלוונטי לקישור, שם יתבצע הסקר כולו.

מעבר לסקרים מקוונים מאפשר לחסוך הרבה מאוד זמן, מאמצים וגם כספים, כאשר העלות של התהליך נמוכה פי כמה בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות. בהתחשב בתמורות המגוונות של הסקרים, גם במישור הכלכלי, אפשר לטעון שמדובר בהוצאה הבטלה בשישים אל מול היתרונות של סקר שמאפשר לדעת בדיוק מה הקהל חושב ולהתאים לכך את מאפייני ה"מוצרים" התרבותיים השונים.

דילוג לתוכן